A cikk első része a kulfoldibankszamla.info oldalon található: “Milyenek lesznek a svájci bankok ügyfelei a jövőben?”
Az online trendek közül a közösségi szolgáltatásokon kívül az “önkiszolgáló” szolgáltatások piaca bővül a leggyorsabban. Egyre több az online tanácsadó banki alkalmazás, mint a hitel, jelzálog, biztosítási vagy éppen svájci adókalkulátor. De nem szabad elfeledkezni az egyre hatékonyabb klasszikus internetes vagy másnéven online bankolásról - eBankolásról sem.
Az ilyen online banki szolgáltatások egyre elérhetőbbek, kezelésük egyre egyszerűbb. A siker hatása az, hogy a bank és az ügyfél közötti kapcsolat és a valódi konzultáció egyre inkább a világhálón történik.
Ez természetesen azt is jelenti, hogy amikor személyes találkozót sikerül elérni, akkor az ügyfél igen tájékozott, emiatt a tanácsadó szerepe egyre nehezebb.
A fejlődés másik ága az, hogy olyan új cégek jelentek meg, amelyek csak egyes banki szolgáltatásokra koncentrálnak. Például különféle bankok egyező szolgáltatásait egy felületen kínálják és ezzel új helyzetet teremtenek. Ilyenek például a mint.com (költségtervezés), a Paypal (fizetési rendszer).
Ha az ilyen platformok egyre népszerűbbé válnak, akkor az radikálisan csökkenti az ügyfél és bank közti érintkezést, a pénzintézetek a háttérbe húzódnak majd, hiszen az ügyfél csak az “esernyő szolgáltatásokkal” találkozik, nem jutnak el a bankhoz.
Az online fizetések piacán ez a tendencia már végbement, egy online vásárlás során a banknak már nincs is direkt szerepe, szinte csak a hitelkártya szolgáltatók és a Paypal működnek.
Ha egy bank szeretné megőrizni szerepét az online ügyintézésben, akkor a szakértők szerint a következőket kell tennie:
-az online szolgáltatások folyamatos bővítése(banki alkalmazások fejlesztése, személyes elérési lehetőségek bővítése, azaz ne egy géppel chateljen az ügyfél),
-az eBankolási (eBanking) szolgáltatások továbbfejlesztése azonnali személyes online tanácsadással.
Andreas Fischler, a svájci online banking neves szakértőjének tanulmánya szerint a közeljövőben egy hatékony bank ügyfélkapcsolatainak már 95 százalékát az interneten intézi.
Kapcsolódó cikkek:
Svájci bankszámlanyitás otthonról vagy online
Svájci bankszámlanyitás menete
Miért költöznek a külföldi cégek Svájcba?
Mennyire biztonságos vagy diszkrét egy svájci bank?
Megint a HSBC lett a legjobb internetes bank
Mennyire biztonságos külföldi bankszámlát nyitni az Interneten?