A svájci bankok egyik legnagyobb erőssége az, hogy valóban törődnek az ügyfelekkel. Természetesen egy magánbank (privátbank) sokkal jobban oda tud figyelni a bankszámlák tulajdonosainak igényeire. Ezek az igények azonban egyre gyorsabban változnak.
Szinte minden svájci bankra igaz, hogy az általános trend szerint a jövő banki ügyfele:
-online informálódik,
-jobban bízik a barátaiban, mint a bankjának igazgatójában,
-szinte egyáltalán nem megy el a bankfiókba,
-a banki ügyletek 95 százalékát online intézi,
-vannak pénzügyi ismeretei.
A jövőben (de már a jelenben is) a svájci bankok ügyfelei számára a legfontosabb, hogy mindig hozzáférjenek a banki szolgáltatásokhoz.
A közösségi oldalak
A közösségi oldalak, mint a Facebook vagy a Linkedln mindenki számára elérhető hálózatok, ahol az emberek nemcsak ismerőseikkel cseveghetnek vagy oszthatnak meg velük információkat, de egyre több az olyan alkalmazás, amely a mindennapi életet is megkönnyíti vagy egyszerűbbé teszi.
A bank és az ügyfelek közti kapcsolat aktív és igen egyszerű fontos információkat eljuttatni az érdeklődőknek, a közzétett információ a különféle keresőkben is megjelenik, összekapcsolva a márkával. Mivel az online kommunikáció a közösségi oldalakon teljesen átlátható, ezért a bankok a következő intézkedésekkel védik egy részt reputációjukat, másrészt az ügyfeleket:
-online kommunikáció és párbeszéd lehetőségének fejlesztése a bank és az ügyelek között, amelynek során biztosítani kell az ügyfél biztonságát,
-az online hírnév ellenőrzése,
-szabályokat kell felállítani a bank munkavállalói számára, amikor a közösségi oldalakat használják.
A cikk következő részében az online önkiszolgáló rendszerekről és a mobiltelefonról történő bankolás új kihívásairól lesz szó!
Kapcsolódó cikkek:
Megint a HSBC lett a legjobb internetes bank
Mennyire biztonságos külföldi bankszámlát nyitni az Interneten?
Pénz online átutalása két mobiltelefon összeérintésével
Külföldi bankszámlanyitás 4 lépésben
Miért Svájcban és Liechtensteinben a legjobb bankszámlát nyitni?
Amerikai bankszámlanyitás otthonról
A nemzetközi kiskereskedelem jövője az alacsony adózású e-kereskedelem