Múlt csütörtökön a Google bevezette a “Mobil Wallett” nevű szolgáltatását, ezzel az elektronikus fizetések piacán is a legnagyobb piaci szereplők közé lépett.
Az új e-fizetési módszer nyártól teljesen megváltoztathatja az Android felhasználók kifizetési szokásait.
A Google pénztárcája leginkább egy chip alapú fizetési rendszerhez hasonlít, mint azok az RFID chipek, amelyeket útdíj-beszedő rendszerekben alkalmaznak, mint például az EZ Pass. A felhasználó az útdíjfizetésekor egyszerűen közel tartja telefonját a géphez, amjd a telefonhoz rendelt bankszámláról befizeti a költséget.
Bár a megoldás első ránézésre kockázatosnak tűnik, a szakértők szerint valójában nagyon is biztonságos. A technológia alkalmazásához csak egy PIN-kódra van szükség, az információkat pedig egy nehezen feltörhető részben tárolja a telefon.
A Google Wallet bevezetésével az óriáscég célja az, hogy a piacvezetők kzé kerüljön a Google a mobil fizetési iparágban. Várakozásaik szerint a piaci szegmens forgalma 2014-re eléri a 630milliárd dollárt.
A mobil fizetés támogatói szerint az okostelefonok használata lesz a fő fizetési megoldás, kiszorítva a hitelkártyát és a készpénzt.
A Google hűség kártyát és kuponokat is ad a felhasználóknak. A Google Wallett alkalmazást szinkronizálták a Google Offers-el, így a napi ügymenet során ugyanúgy lehet olcsó, csoportos vásárlást végezni, mint a Grouponnal.
Ráadásul a reklámozóknak is kitűnő lehetőséget kínál az elektronikus pénztárca, mert a technológia soha sem látott széleskörű, célzott hozzáférést tesz lehetővé.
Az első Google Wallet kompatibilis telefon a Nexus S 4G lesz, de már más gyártók is keresik a beépítés lehetőségét. San Franciscoban és New Yorkban már lehet próbálgatni a mobil kifizetést, a többi amerikai nagyvárosban nyár közeéátől lehet mad Google módra fizetni.
Azonban a Googlenak sincs egyszerű dolga. Az iPhone is hasonló megoldásokat dob piacra, az elektronikus kifizetések piacvezetője, a PayPal pedig szellemi tulajdon ellopásáért perli az óriáscéget. Ugyanos a fejlesztők olyan megoldásokat hoztak nyilvánosságra, amelyeken a PayPal már kilenc éve dolgozik.
Az is nehezíti a technológia elterjedését, hogy az európaiak idegenkednek az új megoldásoktól, egyelőre az Egyesült Államok a biztos piac.
Kapcsolódó cikkek:
A szingapúri OCBC bank elindította mobilbanki alkalmazását Androidos telefonokra
Új banki csalás, mobiltelefon letiltással