Míg korábban rendkívül megbízhatatlan volt általában az online külföldi bankszámlanyitás, most azonban már a nagy nemzetközi bankok is az online lehetőségek felé terelik az ügyfeleket.
Az online bankszámlanyitás legnagyobb hátránya az volt korábban, hogy nem mindig volt egyértelmű, hogy kivel is szerződik az ügyfél. A pénzügyi világban ugyanis se szeri, se száma a különféle közvetítő vállalkozásoknak, amelyek igen áttekinthetetlen hálózatot alkotnak. Ha egy megbízhatatlan közvetítőt választ az ügyfél anyagi ügyeinek intézésére, az igen komoly veszélyforrást jelent a kezelt eszközökre.
Ha azonban a szolgáltatás kitűnő is volt, akkor sem volt világos, hogy mi történik egy peres eljárás esetén. Például , amikor a külföldi bankszámlát egy külföldi (offshore) cég működtetésére hozzák létre. Ilyenkor mindenképpen ügyvédhez és adószakértőhöz kell fordulni. Ennek technikai lehetőségei sem voltak adottak korábban. Ha nem működik közre ilyenkor ügyvéd, akkor a diszkréció már meg is tört. Aztán azt sem lehetett mindig tudni, hogy a banktitok vonatkozik-e az online közvetítőre és az ügyfelére.
Ma azonban nincs is szinte olyan nagybank, amely ne kínálna online bankszámlanyitási lehetőségeket. Tulajdonképpen minden a tőkétől függ. Az internetes bankszámlanyitás magánemberek számára azonban sok papírmunkával jár. Minden bekért dokumentumot (személyazonosság, hitelképesség, lakcím, közüzemi számlák, stb) közjegyzővel kell hitelesíttetni! Lehet, hogy nem mindet, ez bankonként eltérhet, de így sem lesz egyszerű feladat.
Komolyabb tőke birtokában nincs is értelme az online bankszámlanyitásnak, mindenféleképpen személyes megbeszélésre lesz szükség.
Az online bankszámlanyitás legnagyobb hátránya az, hogy nincs személyes kapcsolat a bankárral. Egy külföldi bankszámla nemcsak megkönnyítheti üzleteit és segíthet optimalizálni adózását, de számtalan új lehetőséget is rejt. Ehhez azonban kapcsolatban kell állnia a bankárjával.
Ma már minden nagybank ügyeletét el lehet érni a legnagyobb online csevegő szolgáltatásokon keresztül is, de persze ez nem ugyanaz, mint egy személyes találkozás.
Igazán jó bankok igazán jó szolgáltatásait új ügyfelek csak ajánlás segítségével érhetik el. Ehhez egyelőre mindenképpen kevés az internetes lehetőség.