A kantonok számára most nem az a legfontosabb, hogy alacsony adókkal csábítsák a lehetséges befektetőket, hanem hogy együtt kampányoljanak-e külföldön vagy minden kanton csináljon saját promóciós stratégiát.
Fribourg alig egy éve csatlakozott egy kantonális szövetséghez, de már most erősen kétséges az eredmény. Aargau tavaly ki is lépett a közös promócióra létrehozott szervezetből, más kantonok azonban sikeresen működtek együtt, írja a swissinfo.ch.
A más országokban folytatott marketing tevékenység elég drága műveletnek minősül. A svájci kantonok olyan országokkal versenyeznek a kínai, indiai, amerikai cégek betelepüléséért, mint más kifinomult módszerekkel tevékenykedő országok.
A siker lényege az állandó jelenlét és a gyakori kampányok, valamint hivatalos látogatások. Ezért nem csoda, ha összefognak a kantonok és egyesült erővel jelennek meg például a távoli piacokon.
A “Nagy Genf és Bern Régió (GBBA) tavaly alakult gazdaság fejlesztési szervezet, amelyben Genf, Bern, Valais, Vaud, Neuchâtel és Fribourg kantonok vesznek részt, a tagok évi négy millió svájci frankot tesznek a fejlesztési alapba.
Folytatjuk!
Kapcsolódó cikkek:
Miért költöznek a külföldi cégek Svájcba?
Cégalapítás Zug kantonban:Ingatlanok és kapcsolatkeresés
Cégalapítás Zug kantonban: munkaerő és munkavállalási engedély